Obavijest vezana za pomoćnike u nastavi

Obavijest vezana za pomoćnike u nastavi

Obavještavamo roditelje djece s invaliditetom i teškoćama u razvoju koji su do sada imali pomoćnika u nastavi putem projekta Ucdpdn
Leptirići da njihova djeca danas neće ući u svoje školske ustanove s pomoćnicima jer Ministarstvo znanosti i obrazovanja nije objavilo
rezultate natječaja. Molimo i kandidate za mjesto pomoćnika u nastavi da se strpe jer se nadamo skorom pozitivnom odgovoru iz Ministarstva.
Odmah po dobivanju Odluke o istoj ćemo obavijestiti sve dionike. Svu dokumentaciju smo prikupili u svibnju, natječaj je otvoren u
srpnju, a zatvoren u kolovozu. Iz medija saznajemo da je Ministarstvo znanosti i obrazovanja za 2019/2020 školsku godinu zaprimilo više od 4.000 zahtjeva osnivača i preko 540 zahtjeva udruga za dobivanje suglasnosti za uključivanje pomoćnika u nastavi i stručnih
komunikacijskih posrednika učenicima s teškoćama u razvoju u osnovnim i srednjim školama, te da rješavanju istih žurno rade i u dane
vikenda.
Također saznajemo da je Pravobraniteljica za djecu Helenca Pirnat Dragičević danas uputila preporuku Ministarstvu znanosti i obrazovanja
da se započeti proces odlučivanja o ukidanju o ukidanju podrške pomoćnika u nastavi za učenike s teškoćama u razvoju odgodi za
sljedeću školsku godinu. Naime iz prijava roditelja i medijskih napisa pravobraniteljica je doznala da je određenom broju učenika s teškoćama u razvoju, koji su u prošloj školskoj godini imali pomoćnika u nastavi, to pravo ukinuto pred sam početak nove školske godine. Osim toga, neki učenici ni tjedan dana prije početka nastave još nisu znali u koji će razred ići, hoće li imati pomoćnika u nastavi, odnosno, na koji će im način škola pružati potrebnu podršku ako ostanu bez pomoćnika’, priopćeno je iz Ureda pravobraniteljice za djecu.Ta se odluka ne tiče samo djece i njihovih obitelji, već i odgojno-obrazovnih ustanova koje trebaju organizirati nastavni proces i pripremiti školsko okruženje za djecu s teškoćama u razvoju, stoga njezino donošenje u zadnji čas i bez dovoljno vremena za prilagodbu, stvara osjećaj neizvjesnosti i nesigurnosti kod svih, upozorava Pirnat Dragičević. Ne ulazeći u autonomiju Ministarstva znanosti i obrazovanja u donošenju odluke o ukidanju pomoćnika u nastavi i ne dovodeći u pitanje potrebu periodičnog procjenjivanja vrste i intenziteta podrške za učenike s teškoćama u razvoju, pravobraniteljica izričito upozorava da je donošenje odluke o ukidanju podrške pomoćnika u nastavi netom pred početak školske godine neprimjereni postupak. ‘Takvo postupanje može kod djeteta izazvati strah, nemir i nelagodu te negativno djelovati na povratak djece u školske klupe, odnosno na prvi susret djeteta sa školom’, ocijenila je Pirnat Dragičević. Poručila je kako proces procjene napretka učenika i podrške koja mu je potrebna treba biti transparentan te o njemu trebaju biti obaviješteni svi sudionici procesa – kako učenik i roditelji, tako i škola, uredi državne uprave i osnivači škola.
Također je učenicima, za koje se odluči da mogu nastaviti školovanje bez podrške pomoćnika u nastavi, nužno ostaviti razuman period za
prilagodbu i pripremu za novi, drukčiji način školovanja. Mišljenja odgojno-obrazovnih djelatnika i stručnog tima škole iznimno su važna i
neophodna za donošenje konačne odluke o vrsti i intenzitetu podrške za učenike s teškoćama u razvoju, naglašava Pirnat Dragičević.
Pravobraniteljica stoga preporučuje da se proces odlučivanja o produživanju, odnosno ukidanju podrške pomoćnika u nastavi za učenike s teškoćama u razvoju odgodi za školsku godinu 2020./2021, a ova školska godina iskoristi za sve predradnje i pripremu djeteta i
školskog okruženja za mogući nastavak školovanja bez podrške pomoćnika u nastavi.

Leave a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)