Radna terapija je klijentu centrirana zdravstvena profesija koja promovira zdravlje kroz aktivnost. Cilj radne terapije je poticanje i razvijanje funkcionalnih sposobnosti potrebnih za izvođenje aktivnosti dnevnog života ( samozbrinjavanje, produktivnosti, slobodno vrijeme). Radna terapija je namjenjena djeci i odraslima čija je sposobnost obavljanja aktivnosti ugrožena ili oštećena razvojem, ozljedom, bolešću ili emocionalno-socijalnom okolinom.
Radno-terapijska intervencija temelji se na mnogim komponentama od kojih su za rad s djecom važne:
- uvježbavanje senzo-motoričkih aktivnosti
- uvježbavanje kognitivnih komponenti (učenja, pamćenja, rješavanja problema, pozornosti..)
- uvježbavanje interakcije, komunikacije s društvenom okolinom
- primjena neuro-razvojne terapije, senzorička integracija
- razvoj interesa i vještina, uvježbavanje i izvršavanje radnih zadataka
- uvježbavanje aktivnosti osobne njege: higijene, oblačenja, hranjenja…
- preporuka za prilagodbu životnog prostora i aktivnostima svakodnevnog života
- edukacija članova obitelji i suradnja s roditeljima
- poticanje aktivnosti koje promiču usvajanje zdravih životnih navika
- upotreba kreativnih aktivnosti u terapijske svrhe (igra, glazba, drama, biblioterapija, likovnost).
Medij koji radni terapeut koristi u djece s teškoćama u razvoju je igra. Igra kao aktivnost potiče djecu na spontani razvitak vještina, a uz svoju terapijsku vrijednost, zabavna je i motivirajuća. Igra treba biti uključena kroz sve aktivnosti samozbrinjavanja, produktivnosti i slobodnog vremena, radi što boljeg izvođenja aktivnosti.
Djeca koja mogu biti upućena kod radnog terapeuta su:
- Djeca s motoričkim teškoćama (npr. teškoće fine motorike, grube motorike, koordinacije,bilateralne integracije…)
- Djeca s problemima grafomotorike
- Djeca sa disgrafijom, disleksijom i diskalkulijom
- Djeca s problemom pažnje i motornim nemirom
- Djeca koja imaju teškoća u socijalizaciji
- Djeca s odstupanjem u rastu i razvoju
- Djeca sa ADHD-om
- Djeca s autizmom
- Djeca s Down sindromom i drugim sindromima
- Djeca s hemiparezom / hemiplegijom
- Djeca sa cerebralnom paralizom
- Djeca s teškoćama senzorne integracije, itd.
Radne terapeutkinje su:
Irena Obradović, bacc.therap.occup. irena.udrugaleptirici@gmail.com
Sanja Jurinović, bacc.therap.occup. sanja.udrugaleptirici@gmail.com
COVID-19 mjere: individualne terapije, kod djece mlađe dobi potrebna pratnja jednog roditelja uz obavezno nošenje maske i određene fizičke distance. Pojačane higijenske mjere, uz mjerenje temperature pri ulasku potrebna dodatna dezinfekcija. Pauza od 15minuta između termina radi dezinficiranja i prozračivanja prostora.